Disse lager jeg når jeg har lyst på pannekaker. Jeg putter alltid litt ekstra i røren slik at de metter lenger og gir mer næring. Denne oppskriften inneholder chiafrø og proteinpulver og gjør pannekakene til et fullverdig måltid. 

Chiafrø gir ekstra næring og i tillegg så binder chiafrø røren. Synergy plantebasert proteinpulveret inneholder brun ris, erter og hamp protein. En scoop gir 20 gram proteiner.

proteinpannekaker

PROTEINPANNEKAKER

Ingredienser 2 personer

1 økologisk egg
2 dl spelt mel (kan erstatte noe av speltmelet med 2 ss bokhvetemel og 1ss kokosmel)
1 ss chiafrø (binder røren)
4 dl mandelmelk
1 scoop planteforce synergy protein naturell smak   Få 10 % på Arnika med kode 107024
en klype havsalt/himalayasalt

SMØR til steking Røros smør gir fantastisk smak

Topping
Blåbær
eventuelt litt kokosblomssukker

Slik gjør du:

  1. Visp sammen egg og halvparten av melken
  2. Tilsett melet og visp til alle klumpene er borte
  3. Bland inn salt, chiafrø, en scoop med proteinpulveret og rør inn med resten av melken.
  4. La stå i minst 30 min slik at røren får satt seg. Chiafrøene vil starte å svelle opp.
  5. Sted pannekakene så tynne som mulig på middels høy temperatur i smør.
  6. Servere med blåbær
  7. Nyt!

#proteinpannekaker #blåbær

proteinpannekaker