PROTEINRIK MELLOMÅLTID

Cottage cheese inneholder 13 gram protein og 4 gram fett pr 100 gram. I tillegg til en god del kalsium og jod. Velg alltid den originale, kroppen trenger også fett! Et mellommåltid med cottage cheese gir derfor godt med protein og næringsstoffer.

Det er godt å tilsette litt frø, nøtter og bær sammen med cottage cheese. Det blir et velsmakende mellommåltid som er fint å spise f.eks før trening. Om du tilsetter hempfrø og chiafrø får du ekstra proteiner. Samt sunne fettsyrer fra valnøtter og antioksidanter fra gojibær.

Oppskrift  Cottage cheese, frø, nøtter og bær ♥

♥ 1/2 boks med Cottage cheese (Røros meieri økologisk eller Tine)
♥ Bland inn 1 ts Acai eller Beet Root pulver i cottage cheese (kan sløyfes)
Topp med:
♥ 2 ts hempfrø
♥ 1 ts chiafrø
♥ 1 ss finhakket valnøtter
♥ 1 ss gojibær (eller noen friske bær om du har tilgjengelig)

♥ Bland i en liten skål (eller i en glasskrukke med lokk om du skal frakte den med deg).

#mellommåltid #cottagecheese #frø #nøtter

Kilder
http://www.matvaretabellen.no/cottage-cheese-ost-01.028