BANAN og KOKOS snackskuler

Raw snackskuler uten laktose, gluten og nøtter. Kun med naturlig søtning. Smaker litt som kokosboller og er godt likt av barna!

Søtet med dadler og banan. Banan er rik på B-6, kalium og magnesium. 

Ingredienser, ca 15 stk

Θ 10 stk myke dadler
Θ 1 stor økologisk banan
Θ 4 ss flytende kokosolje
Θ 2 ss rå kakao
Θ 1 dl havregryn/alt.bokhvete flak
Θ 1 ts vaniljepulver
Θ 1 klype himalayasalt
Θ 1/2 ts Ceylon kanel
Θ ca 5 ss kokosmasse (til å rulle i)

Slik gjør du:

banan og kokos kuler

  1. Finhakk dadlene. (Eller bruk en blender/kjøkkenmaskin og for å lage «daddelpaste».)
  2. Bland sammen flytende kokosolje, kakao, kanel, vanilje og salt.
  3. Tilsett havre og finhakket banan. Rør godt med en slikkepott (eller kjør alt videre i kjøkkenmaskinen om du bruker den.)
  4. Sett blandingen i kjøleskapet i ca 15 minutter slik at blandingen får satt seg og blir lettere å jobbe med.
  5. Form til små kuler mellom hendene. Et tips er å skylle hendene med litt varmt vann. Da blir blandingen lettere å jobbe med. Blandingen er litt løs i konsistensen.
  6. Trill kulene i kokosmasse.
  7. Oppbevares i lufttett boks i kjøleskapet i minst en uke. Eller frys dem ned og ta dem opp rett før du skal spise dem.
  8. Enjoy ♥

#Sunne snackskuler #naturlig søttsnacks kuler